Het event voor digitaal ondernemen.
Naast meer dan 100 standhouders uit Europa brengt dit gratis vakevent een boeiend gamma gastsprekers, verspreid over 2 dagen.

Antom Training & Consultancy pikte twee boeiende verhalen mee (Vente-Exclusive & Belgunique).
Een kort verslag.
Wat maakt Vente-Exclusive.com zo succesvol in België.
Vente-Exclusive, gebaseerd op het Franse Vente-Privee, richt zich op werkende vrouwen tussen 25 en 49 jaar.
De webwinkel en shopping community verkoopt dagelijks exclusieve “Flash Sales”: in tijd gelimiteerde verkopen, vaak met een interessante korting. Hiervoor werken ze samen met diverse partners uit fashion, lifestyle en travel
Het is de leverancier (het merk) die bepaalt welk het online aanbod is.
Een win-win situatie.
Het aanbod op de webwinkel verandert dagelijks, omdat elke sale 3 tot 5 dagen online staat. De leveranciers reserveren de voorraad en als de sale is beëindigd worden de artikelen, die daadwerkelijk zijn gekocht door de klanten, verstuurd naar het warehouse van Vente-Exclusive.
Enkele cijfers:
- 230.000 unieke bezoekers per dag
- 6 miljoen leden (BeNeLux)
- 52 % van de aankopen gebeurt mobiel, via de app.
Enkele marketingtips volgens marketingdirecteur Stefan Venken:
- Er is een overaanbod aan reclame en nieuwsbrieven. Stuur minder e-mails, maar gerichter. Maak hiervoor gebruik van Personas: in detail beschreven subgroepen.
Door persona’s op te stellen, weet je beter wie je klanten zijn. Je weet waar hun interesses liggen en op welke behoefte jij kan inspelen. Content op maat schrijven zal dan een stuk vlotter gaan.
Van atelier tot e-commerce: het omni-channel verhaal van 100% made-in Belgium site Belgunique.
Belgunique opgericht in maart 2017 door Sofie Smolders uit liefde voor lokaal Belgisch talent. Belgunique is een online community die Belgische designers en designliefhebbers samenbrengt.
Belgunique werkt samen met 135 talenten en geeft gehoor aan hun creatieve verhalen.
65 % van de millennials wil weten vanwaar een product komt, en dit niet alleen bij voeding. Als consument kan je op Belgunique lokale makers steunen, en kies je bewust om lokaal te kopen. Zo krijg je een uniek, kwalitatief en eerlijk product dat in België is gemaakt
In december 2017 opende Belgunique een fysieke winkel te Antwerpen.
Enkele marketingtips volgens Sofie Smolders:
- Storytelling is belangrijk!
- Consumenten lezen steeds minder, mooie en duidelijke productfoto’s zijn dan ook onontbeerlijk.
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
Bronnen:
www.ecommercexpo.be
www.vente-exclusive.com
www.belgunique.be

